28.10.2009 г.

БЪДЕщеТО

Нещо все не ми достига да влеза в крак с този свят. Установявам, че съм хипер изостанала вече дори се страхувам да говоря, защото стряскащо откривам, че значението на думите коренно се променя. Нито знам аз какво говоря, нито знам какво другите разбират. И защото пак имам чувството, че звучи някак неясно за какво иде реч ще изпадна в конкретиката на някой примери:
Например така и не разбрах кога “арогантен” смени “искрен” и защо...? Кога “брат” стана унисекс обръщение (сигурно всичко е библейски призив, но защо пък толкова късно из улиците се напълни с набожни християни)? Защо “гей” е по-малко обидно от “педераст” не значат ли едно и също...
Изоставам си яко и това си е. Каквото и да ви говоря и сега докато пиша това кой знае как ли са се трансформирали проклетите значения на тези думи всичко адски бързо се изменя. Да вземем само “кучка” кога тази напръв прочит ясна дума се промени от название за куче от женски род в нарицателно за кофти жена и тъкмо да свикна с това и значение хоп “кучка” се насити с положителен женски смисъл и вече звучало гордо... Не разбирам, но я махнах от речника си за по сигурно.
А и нещото, което най-много ме плаши защо по дяволите не казаха на всички, че частицата “ще” била забранена официално.(Бойко Борисов: “Забранявам думичката "ще" в бъдеще време в интервюта и изказвания” ) е аз че не съм грамотна знам, ама “ще” в друго освен в бъдеще време употребява ли се? Докато разбера колко ли пъти съм нарушила законите...

Сега трябва да си измисля нов законен начин да говоря за БЪДЕщеТО.

Няма коментари: